Aktuális programok:

Ízelítő a fotóalbumból:

ez mind van nálunk:

- három étterem (wifivel),
- szálláslehetőségek,
- benzinkút (LPG is),
- háziorvos,
- fogorvos,
- gyógyszertár,
- négy élelmiszerbolt,
- két műszaki bolt,
- posta,
- takarékszövetkezet,
- két ATM,
- két játszótér,
- vízpalackozó üzem (Garai),
- sörgyártó üzem (Király),
- autószerelő (gumi is),
- METRO raktár,
- a környék legszebb vasútállomása,
- kiváló mobiltérerők (3G, 4G),
- iskola, óvoda,
- Művelődési Ház...

Statisztika

JoomlaWatch Stats 1.2.8b by Matej Koval

Országok

70.6%HUNGARY HUNGARY
12.4%UNITED STATES UNITED STATES
3.6%SWITZERLAND SWITZERLAND
1.8%GERMANY GERMANY
1.7%CZECH REPUBLIC CZECH REPUBLIC
1.7%UNITED KINGDOM UNITED KINGDOM
1.3%AUSTRALIA AUSTRALIA
0.8%AUSTRIA AUSTRIA
0.7%ROMANIA ROMANIA
0.7%CANADA CANADA

Látogatók

Ma:  4
Tegnap:  33
Ezen a héten:  37
A múlt héten:  216
Ebben a hónapban:  607
A múlt hónapban:  881
Összesen:  15849


KÖZADATKERESŐ

Hamarosan egészségügyi felmérés kezdődik PDF Nyomtat Email
SatartlapGoogle bookmarkTwitterFacebook
2015 március 03. (kedd) 23:03

Hamarosan a nemzetközi szinten is innovatívnak számító Egészség-kommunikációs Felmérésre kerül sor hazánkban, melynek elsődleges célja a lakosság egészségkultúra szempontjából történő szegmentálása.

A magyar népesség egészségi állapota sokkal rosszabb, mint ami az ország fejlettsége alapján elvárható lenne. Magyarország az egészségi állapotra vonatkozó mutatószámait tekintve az EU sereghajtói közé tartozik, holott a hasonló gazdasági teljesítménnyel rendelkező tagországok sokkal előkelőbb helyet foglalnak el a rangsorban.

A lakosság nagy részére jellemző az egészségtelen életmód: a kevés mozgás, a helytelen táplálkozás, a dohányzás, a túlzott alkoholfogyasztás, a stressz fokozott jelenléte a hétköznapokban, és általában az egészségtudatosság alacsony szintje - ez tény. Az azonban még szakmai körökben is kevésbé ismert, hogy egészségtelen életvitelünkön túlmenően milyen forrásból szerezzük be ismereteinket.

Jelentős változás elérésére nem alkalmasak a jelenleg futó, főként az ismeretátadáson alapuló hazai egészségfejlesztési programok, egészségkommunikációs módszerek. Olyan áttörésre van szükség, amely egyrészt figyelembe veszi, hogy az egészségmagatartást az ismereteken túl az egészséggel kapcsolatos attitűd és hiedelmek, az érték- és normarendszer, azaz az egészségkultúra határozza meg, másrészt magatartásformáló eszközként használja a korszerű kommunikációt.

Ezért célszerű megvizsgálni, hogy a különböző helyen és helyzetben élő lakosoknak mit és hogyan érdemes kommunikálni ahhoz, hogy minél többet tegyenek saját maguk, a mások egészségéért és az egészséges életmódot támogató környezetért. Az egészségkultúra ilyen irányú változása elengedhetetlen ahhoz, hogy lényegesen javuljon a lakosság egészsége Magyarországon.

2015 tavaszán, Magyarországon először kerül sor a nemzetközi szinten is innovatívnak számító Egészségkommunikációs Felmérésre, melynek elsődleges célja a lakosság egészségkultúra szempontjából történő szegmentálása. Az országos szintű reprezentatív felmérés kérdéseire 10 ezer felnőtt lakos az otthonában, mintegy 12 ezer tanuló pedig az iskolájában válaszol. A kérdések a válaszadók egészségére és az egészséggel kapcsolatos ismereteire, attitűdjére, valamint médiafogyasztási szokásaira vonatkoznak.

A válaszok értékelése alapján az egészségért felelős szervezeteknek lehetősége nyílik megalapozott és hatásos egészségkommunikációt folytatni, amelynek hatására fejlődhet a hazai egészségkultúra, általánossá és természetessé válhat az egészséges életmód és az ország lakosai egyre nagyobb részt vállalhatnak környezetük egészségesebbé formálásában.

További információk: +36-80-200-225, Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javascriptet. , www.egeszseg.hu/web/ekf